Vi går online med gudstjenester

De fleste søndage har vi online gudstjenester. Det vil som i foråret blive streamet på Amagerbros facebookside fra kl. 10.00 på søndag: https://www.facebook.com/Amagerbrofrikirke

Vi starter med børnekirke kl. 10 og fortsætter med gudstjeneste kl. 10.30. Vær endelig opmærksom på at sprede dette til alle, som du kender!

Hvorfor tilbage til online gudstjenester?
Siden sommerferien har Kirken i Danmark, inklusive Amagerbro Frikirke, været udfordret i vores måde at fungere på som kirke. Vi har prøvet af lave gudstjenester, som vi plejer, men det har ikke fungeret optimalt. Det har som oftest ikke været muligt at synge sammen, mange, specielt børnefamilier, føler sig pressede, og andre er bange for de større forsamlinger, hvad der betyder, at der ikke kommer mange til gudstjenesterne. Det er ikke kun et problem i Amagerbro, men et generelt mønster.

Samtidig er vi midt i coronaens anden bølge, hvor der både i Danmark og i mange andre lande indføres nye restriktioner. Derfor mener vi, at det er den rigtige beslutning, at give alle mulighed for at komme i kirke – hjemme i stuen.